Wróć
Aktualności

Uniwersum Możliwości – Konferencja PGF 2024

Największe programy partnerskie dla aptek niezależnych tworzone są przez hurtownie. Jak wynika z analiz IQVIA, już ponad 3000 aptek niezależnych, tj. 49% podmiotów w tym sektorze rynku dystrybucji aptecznej, korzysta z tej formy współpracy, nazywanej również sieciami wirtualnymi. Program Partnerski ePGF zrzeszający ponad 800 aptek zajmuje II miejsce wśród sieci wirtualnych w Polsce. Ma 5,15% udziału w rynku.

Polska Grupa Farmaceutyczna, tworząc model partnerskiej współpracy ePGF, wspiera apteki niezależne w zakresie rozwiązań biznesowych, technologicznych i organizacyjnych. Oferuje przy tym najlepsze warunki cenowe i gwarantuje współpracującym aptekom niezależnym powiększenie marży ze sprzedaży oraz wymierne oszczędności kosztowe.

Pod hasłem „Uniwersum Możliwości” gościliśmy – tym razem w Hotelu Gołębiewski w Karpaczu – ponad 700 aptekarzy ze wszystkich regionów kraju. Doroczną konferencję dla partnerów PGF poświęciliśmy przedstawieniu pełnego spektrum możliwości, w które jako hurtownia leków możemy wyposażyć apteki niezależne, by tworzyć dla nich równe szanse na konkurencyjnym rynku aptecznym.

Doroczne spotkanie z aptekarzami obfitowało w wiele wydarzeń i atrakcji. Przygotowaliśmy m.in. szereg szkoleń, wśród których największą frekwencją cieszyły się kursy na punkty twarde. Naszymi wykładowcami byli: mgr farm. Marian Witkowski, Prezes OIA w Warszawie i Wiceprezes NRA, z tematem „Ewolucja zawodu farmaceuty i jej wpływ na funkcjonowanie aptek”, oraz dr hab. n. farm. Anna Rapacz, pełnomocnik prorektora Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego ds. specjalizacji, szkolenia ustawicznego i integracji kształcenia podyplomowego, prezentująca zagadnienia opieki farmaceutycznej w cukrzycy i otyłości według najnowszych zaleceń PTD. Partnerem szkolenia o ewolucji zawodu farmaceuty była Okręgowa Izba Aptekarska w Łodzi. Z kolei Tomasz Barałkiewicz, ekspert marketingu aptecznego, zagłębił się w zagadnienia zarządzania asortymentem apteki, stawiając tezę, że mniej produktów oznacza większy zysk. Pierwszy z wieczorów, które spędziliśmy pod Śnieżką, zakończył się spektaklem „KWARTET” w doborowej obsadzie aktorskiej.

Drugi dzień wydarzenia składał się z konferencji, targów farmaceutycznych i wieczornej Gali ePGF. Po części biznesowej konferencji, poświęconej prezentacji modelu współpracy PGF z aptekami niezależnymi, w tym Programowi Partnerskiemu ePGF, wysłuchaliśmy wystąpienia legendarnego dziennikarza sportowego Dariusza Szpakowskiego. Na targach farmaceutycznych zgromadziliśmy 70 wystawców z atrakcyjną ofertą handlową dla aptek.

Zwieńczeniem wydarzenia była trzecia już Gala ePGF. Podczas uroczystego wieczoru mieliśmy okazję wyróżnić przedstawicieli 13 podmiotów aptecznych, które zwyciężyły w regionalnych konkursach sprzedażowych organizowanych w trakcie bieżącego roku przez PGF. Koncert Golec uOrkiestra wprowadził wszystkich w radosny taneczny nastrój, który trwał już przez całą noc.

Korzyści w Programie Partnerskim ePGF

  • Atrakcyjne rabaty na poziomie sieciowym od 1 sztuki.
  • 24 kontrakty z wynagrodzeniem dla aptek.
  • Atrakcyjne rabaty w ofercie kontraktowej topowych producentów na ponad 9000 produktów.
  • Akcje specjalne z pogłębionymi rabatami.
  • Aktywna współpraca z 200 dostawcami.
  • Indywidualna opieka trenerów.
  • Szkolenia:
  • rozwijające kompetencje miękkie farmaceutów (komunikacja z pacjentem, strategie sprzedażowe),
  • zarządzanie ekspozycją – merchandising w aptece,
  • produktowe – Marka Apteczna,
  • biznesowe – analizy zakupowo-sprzedażowe.

Prowadząc Program Partnerski ePGF, przykładamy coraz większą wagę do szkoleń dla menadżerów i pracowników aptek.

– Dbamy o rozwój farmaceutów, oferując im szkolenia zwiększające kompetencje miękkie, np. efektywną komunikację z pacjentem – mówi Przemysław Dziadowicz, trener ePGF i zarazem farmaceuta. – Z własnego doświadczenia wiem, jak bardzo istotna w codziennej pracy przy pierwszym stole jest umiejętność odczytania potrzeb pacjentów oraz skutecznego rekomendowania produktów pozytywnie wpływających na przebieg leczenia.

W ePGF nieustannie dbamy o rozwój kompetencji naszego zespołu – dodaje Barbara Gędek, Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju. – Cykliczne szkolenia z Kierownikami ds. Rozwoju Programu Partnerskiego pozwalają nam dzielić się doświadczeniami i jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby farmaceutów. Wspólnie szukamy rozwiązań, które nie tylko ułatwią pracę personelu za pierwszym stołem, lecz także pomogą właścicielom aptek w prowadzeniu ich biznesu.

Wagę tego wsparcia podkreślała też pani Beata Gieszcz: – Cenię kompleksowe podejście do mnie jako klienta. Oprócz korzyści handlowych mam również wsparcie ze strony Waszych trenerów. Cenię to, co robicie dla moich farmaceutów. Szkolenia z komunikacji z pewnością pomagają im jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby naszych pacjentów. Dzięki wdrażaniu kompleksowej terapii pacjentów zauważyłam wzrost sprzedaży w moich aptekach.

Nie tylko moi pracownicy, ale również ja korzystam z Waszych szkoleń, zwłaszcza tych biznesowych. Dzięki nim uczę się nowych rozwiązań w prowadzeniu aptek, przez co mój biznes staje się bardziej rentowny.

Rozwijamy Program Partnerski ePGF

Korzyści dla aptek wybierających Program Partnerski ePGF znacznie przewyższają wzrost marży, który apteka uzyskuje dzięki atrakcyjnym cenom i rabatom na ponad 9000 produktów od ponad 200 producentów leków oraz wynagrodzenie za kontrakty.

Jak mówiła podczas konferencji pani Beata Gieszcz, prowadząca apteki Prima i Farma w Piotrkowie Trybunalskim: – Od otwarcia mojej pierwszej apteki minęło już dwadzieścia lat. Przez ten czas prawo farmaceutyczne i wymogi dotyczące prowadzenia aptek zmieniały się wielokrotnie, stając się coraz bardziej rygorystyczne. Zwiększyła się konkurencja pomiędzy placówkami. W obecnych czasach prowadzenie biznesu aptecznego to ciężka praca, dlatego doceniam współpracę z Programem Partnerskim ePGF. Zabezpiecza moje potrzeby we wszystkich ważnych aspektach. Mam zaufanie do nowych narzędzi i rozwiązań, które proponuje.

Jednym z elementów wsparcia jest pomoc w modernizacji wystroju i aranżacji wizualnej apteki. Apteki pani Gieszcz w ramach pilotażu wizualizacji aptek ePGF przeszły fundamentalną przemianę.
Borykając się z codziennymi sprawami operacyjnymi, kwestie aranżacji wizualnej zawsze pozostawiałam na drugim planie. Przedstawiciele ePGF wyszli z inicjatywą wykonania zmian w moich aptekach. Wprowadzenie czytelnej kategoryzacji produktów na półkach ułatwia pracę moim farmaceutom. Apteki wyglądają teraz bardzo świeżo i spójnie wizerunkowo. Dzięki temu stały się bardziej konkurencyjne na lokalnym rynku. I wszystko przebiegło sprawnie.

W świecie e-commerce z PGF

Sprzedaż leków on-line rośnie znacznie szybciej niż ogólna sprzedaż apteczna. Czy apteka niezależna może samodzielnie funkcjonować na tym rynku? Oczywiście, że tak, ale wymaga to niewspółmiernie dużych do spodziewanych rezultatów nakładów pracy i kosztów. Dużo bardziej efektywne będzie skorzystanie ze sprawdzonych i funkcjonujących modeli współpracy. Dziś w projekcie recepta.pl jest już ponad 1600 aptek, które umożliwiają pacjentom odbiór leków rezerwowanych przez internet.
Okazuje się, że portale takie jak recepta.pl to olbrzymie ułatwienie zaopatrzenia w leki dla osób niewidomych i niedowidzących. Nasz wyjątkowy prelegent Martin Jung opowiedział zgromadzonym uczestnikom o aspektach związanych z dostępnością w świecie osób niewidomych. Martin Jung jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie obecnie pracuje. Skupia się na zagadnieniach dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, promując równość we wszystkich dziedzinach życia. W swoim wystąpieniu zademonstrował, w jaki sposób osoba niewidząca przez internet może zamówić dla siebie leki w portalu recepta.pl.

Innym narzędziem on-line dla aptek współpracujących z PGF jest rozwijany od kilku lat portal Asystent Farmaceuty.

Najnowsze aktualizacje Asystenta Farmaceuty to udoskonalenie intuicyjnej nawigacji, na front portalu wyciągnęliśmy najczęściej wyszukiwane elementy, tj. ofertę e-Medicines, produkty marki aptecznej i z importu równoległego – mówił Mateusz Wróbel, Dyrektor ds. rozwoju e-commerce. – Poprawiliśmy mechanizm rezerwacji deficytów. Wprowadzenie tej funkcji było ważnym krokiem i cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników. Udostępniliśmy również możliwość rezerwowania marihuany medycznej. Ponadto uprościliśmy widok najlepszej promocji dla danego preparatu, żeby farmaceutom łatwiej było znaleźć najlepszą ofertę. 

Kolejne planowane kroki to wdrożenie informacji o preparatach, jakich szukają pacjenci w danej okolicy oraz oferty produktów o krótszych datach ważności w atrakcyjnych cenach. Portal będzie podpowiadać najlepszą dostępną ofertę na dany preparat. Uproszczony widok promocji w koszyku pozwoli przy składaniu zamówienia tak dobrać liczbę preparatów, żeby skorzystać z najlepszej w danym czasie oferty.
Oczywiście Asystent Farmaceuty pozwala również na dokonywanie płatności online, szybkie odnowienie linii kredytowej na zakupy, analizę faktur i historii transakcji. Rozbudowana jest również część informacyjna portalu, zawiera m.in. dostęp do szkoleń on-line oraz treści czasopisma „recepta.pl” przeznaczonego dla farmaceutów.

Nowoczesna apteka może również korzystać z automatyzacji w zarządzaniu magazynem, oszczędzając wymiernie czas pracowników. Dzięki narzędziu informatycznemu VMI, które oferuje PGF, stany magazynowe leków są lepiej dopasowane do realnych potrzeb.

Nowoczesna apteka może również korzystać z automatyzacji w zarządzaniu magazynem, oszczędzając wymiernie czas pracowników. Dzięki narzędziu informatycznemu VMI, które oferuje PGF, stany magazynowe leków są lepiej dopasowane do realnych potrzeb.

    recepta.pl

    • Portal rezerwacji leków przez pacjentów z odbiorem w wybranej aptece (click & collect).
    • Ponad 20 000 produktów, w tym leki na receptę, suplementy diety i dermokosmetyki.
    • Brak kosztów przystąpienia po stronie apteki. Przyłączenie do systemu zamówień w ciągu 4 godzin od dostarczenia umowy.
    • Brak wymaganych stanów magazynowych – zamówiony przez pacjenta lek będzie dostarczony przez PGF poranną lub popołudniową dostawą.
    • Dedykowane, wyróżniające się opakowanie i etykieta na dostarczonym do apteki zamówieniu dla pacjenta.
    • Informacja dla pacjenta – SMS z powiadomieniem o produkcie gotowym do odbioru w aptece.
    • Żadnych dodatkowych działań po stronie farmaceuty.
    • Dodatkowy pacjent w aptece to możliwość odsprzedaży.
    • Szybka realizacja zamówienia, ponad 90% przesyłek następnego dnia w aptece.

Marki Apteczne przynoszą dodatkowe przychody

Marka Apteczna wpisuje się w realizację misji PGF – mówił Bartosz Ludwicki, Menedżer ds. Handlowych. – W pierwszej kolejności sprzedaż tych produktów przynosi dodatkowe przychody aptekom. Przy zachowaniu rynkowego poziomu cen, produkty Marki Aptecznej przynoszą aptekom ponadstandardową marżę. Naszym celem jest przy tym, by pacjent otrzymał produkt wysokiej jakości w przystępnej cenie. Poza atrakcyjną ceną produktów wymierną korzyść finansową dla apteki stanowią warunki zaopatrzenia, tj. formuła tzw. kontraktu producenckiego. Szeroki asortyment – aktualnie już 10 linii produktów – pozwala, by pacjent w aptece zrealizował różnorodne potrzeby zakupowe, w tym na kosmetyki, produkty medyczne, zioła i suplementy diety.

Wsparciem dla pracowników apteki jest projekt Medicinae pharmind GRID, który daje dodatkowe przychody pracownikom pierwszego stołu za odsprzedaż produktów marki. Podkreślenia wymaga bezpieczeństwo biznesowe dla apteki – prawo zwrotu, wydłużony termin płatności lub przecena w przypadku krótkich terminów ważności.

Marki Apteczne – korzyści dla aptek

  • Cena skalkulowana z myślą o aptece.
  • Kontrakt producencki.
  • Dodatkowe wynagrodzenie za narzędzia: Półka Marki Aptecznej, Dystrybucja numeryczna.
  • Dostawa przed startem sezonu.
  • Wydłużony termin płatności – płatność po sezonie.
  • Gwarancja stałej ceny w sezonie.
  • Bezpieczeństwo – pełne prawo zwrotu.
  • Korzyści dla farmaceuty: Projekt pharmind GRID – dodatkowa korzyść dla pierwszego stołu.
  • 120 dni na zwrot.
  • Pełne prawo zwrotu dla aptek raportujących.
  • Przecena krótkich dat ważności w aptece.
  • VMI – szybka i automatyczna reakcja na sprzedaż w aptece.
  • Narzędzie zwiększające sprzedaż – Gondola ekspozycyjna.
  • Oferty sezonowe (Moskine, Dermi Sun, Odporność) i tematyczne (probiotyki, plastry i opatrunki, olejki eteryczne).
  • Opieka nad merchandisingiem w aptece.
  • Jakościowe składniki i kompleksowe składy produktów.
  • Wyspecjalizowany zespół pracujący nad utrzymaniem jakości.
  • Baza sprawdzonych i wiarygodnych dostawców.
  • Jakość potwierdzona Certyfikatem ISO 9001.
  • Nagrody Konsumentów.
Udostępnij:

Archiwum numerów

© 2020 recepta.pl | All rights reserved.