Certyfikat DPD dla Centralnego Magazynu Hurtowego PGF
Hurtownia Farmaceutyczna PGF w Łodzi otrzymała certyfikat zgodności z zasadami Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (DPD).
Dokument został wydany 19 września 2024 r. przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego na podstawie kompleksowej inspekcji hurtowni w Łodzi, m.in. w obszarach, za które odpowiadają Pion Jakości i Pion Operacyjny.
– Tegoroczna inspekcja była pierwszą inspekcją planową w hurtowni w Łodzi. Z uwagi na skalę tej hurtowni (jeden z największych magazynów hurtowych leków w Polsce – red.), zakres inspekcji był zdecydowanie większy niż podczas kontroli w regionalnych hurtowniach PGF – podsumowuje Bartosz Kędzierski, Dyrektor ds. Jakości PGF S.A.
Jako jedna z wiodących hurtowni farmaceutycznych w Polsce PGF S.A. odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu płynności, sprawności i bezpieczeństwa tej dystrybucji, tak ważnej z punktu widzenia systemu ochrony zdrowia. To nadaje dodatkowy wymiar otrzymanemu przez naszą firmę certyfikatowi.
Artur Michalski, Dyrektor Łańcucha Dostaw PGF S.A., podkreśla skalę działalności: – Odpowiadamy za centralne przyjęcie towaru i rozdział po 13 Centrach Dystrybucji. Na przestrzeni ostatnich lat osiągnęliśmy duży postęp w organizacji procesów logistyki i administracji dystrybucji, udoskonalając praktycznie wszystkie procedury. To satysfakcjonujące osiągnięcie, potwierdzone otrzymaniem certyfikatu zgodności z zasadami Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej.
Certyfikat DPD jest dla naszych klientów oraz dostawców znakiem potwierdzenia, że gwarantujemy przechowywanie i transport leków zgodnie ze standardami wymaganymi przez Unię Europejską.