Czy macie już gondolę? Merchandising z PGF
Gondola to nowoczesne narzędzie wspierające sprzedaż w Twojej aptece. Jest estetyczna i znacznie zwiększa przestrzeń ekspozycyjną w ekspedycji apteki. Oryginalny design przykuwa uwagę, zachęca do zapoznania się z ofertą i przekonuje do nabycia produktów, a także zwiększa atrakcyjność apteki na rynku lokalnym, np. poprzez oświetlenie. Dzięki swej funkcjonalności gondola może być ustawiana w różnych miejscach.
Gondola ułatwia również profesjonalne zarządzanie ekspozycją, uwzględniając potrzeby pacjentów apteki. Pozwala zwiększyć liczbę produktów w koszyku zakupowym pacjenta i jego średnią wartość aż o 20%. Jest dodatkowym komunikatem promocyjnym, który zwiększa zainteresowanie dostępnym asortymentem.
Gondole są narzędziem ekspozycji oferty produktów Marek Aptecznych, charakteryzujących się wysoką jakością i dobrze przyjętych przez rynek. Wyeksponowane produkty to m.in. marki:
- Novativ – suplementy diety;
- Dermi – dermokosmetyki;
- Bonatium – zioła i herbatki funkcjonalne;
- Heltiso – wyroby medyczne, kosmetyki, środki higieny i ochrony indywidualnej;
- DaybyDay – higiena codzienna;
- Lamami – pielęgnacja dzieci i kobiet w ciąży.
Dzięki nim apteka zyskuje nowych klientów, co wpływa na zwiększenie marży i zysku. Produkty te optymalnie uzupełniają terapię lekową. Są dystrybuowane wyłącznie przez Polską Grupę Farmaceutyczną i produkowane w najwyższych standardach w danej kategorii. Spełniają wszystkie wymagania jakościowe.
Dzięki ekspozycji w gondoli sprzedaż Marek Aptecznych rośnie średnio aż o 54%, a w najlepszych aptekach aż o 78% (ponad 10 tys. miesięcznego obrotu). Gondola pozwala znacznie zwiększyć zyski apteki ze sprzedaży wymienionych kategorii produktów.
Apteka korzystająca z gondoli od PGF ma pełną kontrolę nad asortymentem i utrzymaniem dostępności oraz ciągłości ekspozycji produktów. Jest to możliwe poprzez zarządzanie ofertą ekspozycyjną (regularną, sezonową i okazjonalną) przez Category Managerów i farmaceutów w PGF S.A. Apteka otrzymuje stałe wsparcie sił sprzedaży (KRPP i DBA) w utrzymaniu, zmianie i efektywnym zarządzaniu gondolą. Dodatkowo nowoczesne rozwiązanie VM (Visual Merchandising) poprawia komfort pacjentów podczas zakupów.
Koszty inwestycji w gondolę nie obciążają apteki. Ekspozycja produktów na gondoli zwiększa szanse na wynagrodzenie w projekcie Medicinae, zarówno dla właściciela apteki, jak i pracowników pierwszego stołu.
Dowiedz się więcej u swojego opiekuna biznesowego z PGF.