Rozmowa rozwojowa – jak wzmacniać umiejętności pracownika?
Wbrew pozorom rozmowa z wykorzystaniem modelu SPINKA może być bardzo krótka. Oto przykład:
SPRECYZOWANE POZYTYWY
Zwróciłem uwagę, że uporządkowałeś produkty na półkach i doniosłeś te, których brakowało. Półki są teraz pełne i nie ma na nich pustych miejsc. Bardzo ułatwia nam to pracę, a klient, widząc porządek na ekspozycji, lepiej postrzega naszą aptekę.
I
Jest jedna rzecz, na którą proszę, żebyś zwrócił uwagę następnym razem.
NEGATYWY
Sprawdzaj poprawność ułożenia etykiet cenowych. Niektóre nie znajdują się przy właściwych produktach.
KONSEKWENCJE
To powoduje zamieszanie i może wprowadzać pacjenta w błąd.
ALTERNATYWY
Proszę, żebyś następnym razem, układając towar, od razu sprawdzał, czy poszczególne oznaczenia cen są tam, gdzie być powinny.
Powyższa treść jest bardzo spójna i zrozumiała. Jak widzisz, w trzech prostych zdaniach połączyłem dwa pierwsze kroki modelu SPINKA: SPRECYZOWANE + POZYTYWY.
Mówisz o tym, za co chcesz docenić pracownika. Następnie informujesz go o tym, co powinien poprawić i jak Twoim zdaniem może to zrobić.