Zmiana w reklamie leków. Stare ostrzeżenie odejdzie do lamusa
Już nie jedno standardowe, a trzy różne wersje ostrzeżeń będą mieli do wyboru producenci leków, którzy zdecydują się na reklamę swoich produktów leczniczych.
Słynne „przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki…” ma przejść do historii, a w jego miejsce resort zdrowia proponuje trzy warianty nowego komunikatu, które brzmieć będą następująco:
To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Zwróć uwagę na przeciwwskazania. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
Okazuje się jednak, że każda z wersji komunikatu ma być stosowana w określonych sytuacjach – w projekcie nowelizacji rozporządzenia wskazano, że przy każdej nowej reklamie (wizualnej, audiowizualnej lub audio) dla danego produktu powinno się stosować inne ostrzeżenie. I tak, jeśli producent leku przygotuje kampanię reklamową składającą się z dwóch spotów, to w każdym z nich będzie zobowiązany do wyboru innego komunikatu ostrzegającego. Co więcej, w kolejnych kampaniach tego leku będzie ograniczony do jeszcze niewykorzystanych wariantów komunikatów.