Aktualności

Asystent Farmaceuty – codzienne wsparcie pracy apteki

Platforma on-line Asystent Farmaceuty, organizująca współpracę apteki z PGF, to nowoczesne i wszechstronne narzędzie wymiany danych i komunikacji pomiędzy hurtownią a apteką. Integrując wszystkie najważniejsze i najbardziej potrzebne w aptece funkcjonalności w jednym miejscu, oszczędza czas, więc również pieniądze. Słowem: usprawnia zarządzanie wszystkimi parametrami współpracy z hurtownią.

Wszystko w jednym miejscu

O najmocniejszych atutach Asystenta Farmaceuty rozmawiamy z Lidią Boruszczak, Menedżer ds. E-commerce, i Mateuszem Wróblem, Dyrektorem ds. e-commerce i transformacji cyfrowej w PGF.

Redakcja: Czy apteka współpracująca z PGF może dobrze funkcjonować bez Asystenta Farmaceuty? Oczywiście. Czy jednak warto tak pracować? Już niekoniecznie.

Lidia Boruszczak: Bez Asystenta Farmaceuty w zakupach pomaga oprogramowanie apteczne, przelewy zrealizujesz tradycyjnymi sposobami, a ewentualne reklamacje można złożyć telefonicznie itd. Gdy korzystasz z Asystenta Farmaceuty, na platformie PGF dysponujesz dostępem do wszystkich tych funkcji w jednym miejscu. Nie musisz przelogowywać się z programu na program, szukać i dzwonić, marnując czas na infoliniach.

Mateusz Wróbel: Chciałbym zwrócić uwagę na to, że w rozwój Asystenta Farmaceuty jest ważnym elementem naszej strategii w PGF. Stale dążymy do tego, żeby gwarantował aptekarzom jak najwięcej korzyści, jak najwięcej potrzebnych funkcjonalności. Pracujemy nad tym, żeby w niedalekiej przyszłości w Asystencie Farmaceuty pojawiały się kolejne wartościowe funkcjonalności: podpowiedzi, co warto zamówić, co sprzedaje się w najbliższej okolicy, o jakie produkty pytają pacjenci w podobnych aptekach, jakie kampanie marketingowe produktów będą promowane w internecie, radiu i telewizji i na jakich produktach w danym tygodniu apteka może uzyskać najwyższą wartość sprzedaży. Tak żeby farmaceuta mógł traktować nasz program jak swojego rzeczywistego asystenta. A my – jako asystenci farmaceutów – będziemy pomagali im stworzyć „koszyk” wartościowy z punktu widzenia Pacjenta.
Będziemy rozwijać platformę tak, aby stała się centrum zarządzania apteką, a przy tym pozwalała farmaceucie na zdobywanie nowych kompetencji. Przede wszystkim, aby pomagała aptekom uzyskiwać dodatkowe korzyści z relacji z PGF i z relacji z producentami. Wierzę, że już niebawem farmaceuta, kierownik i właściciel apteki nie wyobrażą sobie swojej codziennej pracy bez pomocy Asystenta Farmaceuty, tak jak dziś nie potrafimy wyobrazić sobie dnia bez smartfona w ręce czy funkcjonowania bez Allegro, Google lub Facebooka.

Czy w Asystencie Farmaceuty znajdziemy unikatowe funkcje?

Lidia Boruszczak: Unikatowym rozwiązaniem jest funkcja rezerwacji produktów, przede wszystkim deficytów. Mogę dodać produkt do obserwowanych. Mogę go też dodać do rezerwacji i ustawić automatyczną wysyłkę do apteki, kiedy produkt pojawi się w hurtowni.
Druga szczególna funkcjonalność to komunikacja z PGF. Mam tutaj na myśli usługę surfing, czyli udostępnienie ekranu komputera w aptece podczas kontaktów z PGF. W razie pytań czy problemów farmaceuta – za pomocą jednego przycisku – może połączyć się ze swoim „opiekunem” z PGF. To świetne rozwiązanie!

Mateusz Wróbel: Myślę, że przede wszystkim funkcja służąca przeglądaniu deficytów i opcja ich rezerwacji. Kolejną unikatową funkcją jest dostęp do webinariów edukacyjnych. Jest to coś nowego, czego do tej pory nie oferowaliśmy w jednym miejscu.

Lidia Boruszczak, Menedżer ds. E-commerce: To zintegrowanie wszystkich najważniejszych funkcjonalności w jednym miejscu. Bez Asystenta, żeby dokonać płatności, musisz logować się do banku. W Asystencie Farmaceuty masz zbiór wszystkich dokumentów finansowych – zarówno tych do opłacenia, jak i archiwum już zapłaconych. Kolejną funkcją AF jest obsługa reklamacji.
Po co logować się do różnych platform, skoro wszystko można mieć w jednym miejscu? Moim zdaniem dla farmaceuty zarządzającego zatowarowaniem apteki niezwykle przydatna jest możliwość zbudowania pełnego koszyka zakupowego i złożenia reklamacji.

Suma korzyści

Dzięki Asystentowi Farmaceuty nie trzeba „przełączać się” pomiędzy systemami – to podstawowa korzyść w zarządzaniu. Podczas codziennego zaopatrywania aptek platforma daje wgląd w całą trasę przesyłki z dostawą – wiemy, czy wyjechała i czy dojechała, jaki jest numer listu przewozowego i co się w niej znajduje. Mamy także wgląd w dokumenty finansowe, w tym we wszystkie faktury. Jeżeli chcemy dokonać płatności, to płacimy, chcemy kupić – kupujemy. Gdy chcemy skomunikować się z PGF, Asystent dzwoni i omija tym samym kolejki na infoliniach. W Asystencie jest wszystko, co potrzebne w zarządzaniu aptecznym. Docelowo Asystent Farmaceuty będzie na co dzień wspomagać obsługę pacjentów. Pomoże generować wyższą marżę.

Poziomy dostępu

W Asystencie Farmaceuty funkcjonują trzy poziomy dostępu: Apteka, Płatnik i Klient.
„Apteka” to konto kierownika apteki. Uprawnia przede wszystkim do dokonywania zakupów, płatności i reklamacji.

Konto płatnika to konto przedsiębiorcy – właściciela jednej bądź kilku aptek. Na tym koncie otrzyma zagregowane analizy, w tym podsumowanie korzyści ze współpracy z PGF. Użytkownik otrzyma informacje o limitach kupieckich, zobaczy, ile wydał, co kupił, jak te zakupy przełożyły się na rabaty – zarówno na obrót, jak i na działania marketingowe. Na koncie „Apteka” dostępne są tylko częściowe podsumowania i zakupy. „Płatnik” widzi, jak pracują jego apteki, która rankingowo jest najlepsza i która realizuje cele.

Konto „Klient” będzie przeznaczone dla większych przedsiębiorstw aptecznych.

Jak aptekarze oceniają pracę z Asystentem Farmaceuty?

Asystent Farmaceuty to platforma, która ułatwia mi codzienną współpracę z hurtownią PGF S.A. Dzięki temu, że jest to zintegrowany system z wachlarzem możliwości, mogę dokonać kilku rzeczy w jednym miejscu. Każdego dnia po zalogowaniu sprawdzam poziom realizacji celów zakupowych i kontraktowych. Korzystam też z serwisu reklamacji, zwrotów i odtowarowania. Uważam, że działa on sprawnie i oceniam go bardzo dobrze. Platforma ta to niezwykle proste w obsłudze narzędzie; poruszam się po nim intuicyjnie. Zastosowane tu innowacyjne rozwiązania skracają mój czas pracy, m.in. dlatego wszystkim, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z tym systemem, polecam skorzystać z Asystenta Farmaceuty – powiedziała nam mgr farm. Marta Bogdan z Apteki „Panaceum” w Chełmnie.


Asystent Farmaceuty to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu mam ułatwiony kontakt z hurtownią. Dzięki codziennym raportom i podsumowaniu moich warunków handlowych oraz celów kontraktowych mogę na bieżąco podejmować decyzje najkorzystniejsze dla mojej apteki – podsumował mgr farm. Michał Kaczmarek (Apteka Internetowa, Leszno).

Udostępnij:

Archiwum numerów

© 2020 recepta.pl | All rights reserved.