Walgreens stawia na roboty realizujące recepty
Sieć aptek Walgreens Boots Alliance uruchamia zautomatyzowane centra, które obsługiwać będą zamówienia m.in. z apteki internetowej.
Pierwsza z placówek, które będą w sposób zautomatyzowany realizować zamówienia, uruchomiona została w Dallas i wyposażona jest w roboty, spośród których każdy w ciągu godziny jest w stanie zrealizować 300 recept. Docelowo tego typu placówek ma powstać jeszcze 22 w całym kraju, a do 2025 roku połowa recept realizowanych przez Walgreens ma być obsługiwana przez roboty.
Skąd pomysł na automatyzację procesu realizacji recept? Jak wyjaśniają władze sieci aptek, głównym motorem zmian była pandemia i związany z nią kryzys zdrowotny, który wymusił przesunięcie kompetencji farmaceutów również na obszar realizacji szczepień, a także testów w kierunku COVID-19.
Jednocześnie zarządzający siecią przekonują, że wdrożenie robotów nie odbierze chleba aptekarzom, którzy będą mogli skupić się na budowaniu relacji z pacjentami oraz poświęcić się stricte usługom związanym z opieką farmaceutyczną nad chorymi. Obecnie uruchomione w Dallas centrum realizuje około 35 tys. recept dziennie, ale docelowa wydajność ma wynieść nawet trzykrotnie więcej. Co ciekawe, nie wszystkie leki podlegają obecnie realizacji przez roboty – farmaceuci odpowiadają bowiem nadal za realizację recept m.in. na leki wziewne, krople do oczu czy produkty farmaceutyczne wymagające kontroli temperatury.