Wróć
Aktualności

Twój pacjent ze smartfonem: aplikacja mobilna recepta.pl

Smartfon został uznany za najpopularniejsze urządzenie wykorzystywane do e-zakupów. Potwierdzają to najnowsze badania Gemius „Raport e-commerce 2024”. Wśród młodych konsumentów to podstawowe narzędzie do dokonywania zakupów, ale starsze pokolenie też często sięga w tym celu po telefony. Portal rezerwacji leków recepta.pl wychodzi naprzeciw trendom i wdraża aplikację mobilną dla pacjentów.

Czy Twoi pacjenci mogą już zarezerwować leki za pomocą aplikacji „recepta.pl”? Trzeba spełnić tylko 2 warunki – podpisać umowę o współpracy z portalem recepta.pl i oczywiście wspomnieć swoim pacjentom, że gdyby chcieli przed przyjściem do apteki mieć już zarezerwowane leki, to mogą to zrobić dzięki aplikacji.

Zakupy e-commerce wykonywane są za pomocą:

  • smartfonów – 75%
  • laptopów – 64%
  • komputerów stacjonarnych – 37%
  • tabletów – 17%

Kluczowe funkcje aplikacji recepta.pl

Dzięki aplikacji recepta.pl pacjent może wyszukiwać konkretne leki lub grupy leków (np. leki na receptę, OTC, suplementy diety, kosmetyki farmaceutyczne), rezerwować je i odbierać w wybranej przez siebie aptece. To wszystko dzieje się w kilku krótkich krokach. Dodatkowa funkcjonalność – geolokalizacja – umożliwia odnalezienie aptek znajdujących się najbliżej miejsca zamieszkania czy pracy lub zlokalizowanych np. na trasach codziennych dojazdów. Geolokalizacja przyda się także podczas wyjazdów urlopowych albo w sytuacji, gdy zamawiamy leki, które ma wykupić w aptece ktoś z rodziny, gdziekolwiek mieszka. Aplikacja podpowie także korzystanie z aktualizowanej historii zamówień, co zdecydowanie usprawnia proces ponownego zamawiania wcześniej zakupionych leków.
Po dokonaniu rezerwacji pacjent otrzyma wiadomość SMS-ową lub mailową potwierdzającą, że produkt jest przygotowywany w magazynie hurtowym do dostawy do wybranej apteki, a następnie, że jest już gotowy do odbioru w aptece.

Twój pacjent, który będzie mógł korzystać z aplikacji w dowolnym momencie, na pewno doceni tę wygodną funkcjonalność. Co więcej, będzie mógł zamówić produkty, których z uwagi na mniejszą rotację nie ma zazwyczaj w stałej ofercie apteki. Tym samym aplikacja i współpraca z portalem recepta.pl daje możliwość znacznego rozszerzenia oferty produktowej apteki.

Korzyści dla pacjenta:

  • Wygodna i funkcjonalna rezerwacja pełnego asortymentu leków
  • Wszystko pod ręką
  • Możliwość wyszukiwania aptek
  • Realizacja recepty w aptece dająca możliwość dodatkowej konsultacji farmaceutycznej
  • Historia zamówień
  • Informacja dla pacjenta
  • Dostępność 24/7
Panel administracji ze zleceniami z recepta.pl w portalu Asystent Farmaceuty

Korzyści dla aptek

Z perspektywy apteki aplikacja recepta.pl przynosi szereg korzyści. Pacjenci chętniej korzystają z placówek stosujących wygodne rozwiązania usprawniające rezerwację i odbiór leków. Te nowoczesne apteki zdobywają kolejnych stałych klientów. Wizyta pacjenta po odbiór zamówienia jest także okazją do przeprowadzenia konsultacji farmaceutycznej, co przyczynia się do nawiązywania autentycznych relacji i buduje markę apteki. Warto więc przyciągnąć nowych pacjentów, którzy cenią wygodę i szybkość rezerwacji.

Aplikacja mobilna do rezerwacji leków stanowi dodatkowy atut przyczyniający się do zwiększenia konkurencyjności apteki na rynku.

Leki i inne produkty zamówione przez pacjentów w aplikacji recep­ta.pl dostarczane są do aptek z magazynów Regionalnych Centrum Dystrybucyjnych PGF. Szeroki asortyment oferowany przez PGF powiększa tym samym zakres oferty apteki i zapobiega utracie potencjalnej sprzedaży z powodu braków magazynowych w placówce. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż właściciel apteki nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z przystąpieniem do programu recepta.pl.

Korzyści dla aptek:

  • Zwiększenie lojalności pacjentów
  • Zwiększenie konkurencyjności apteki
  • Dodatkowy pacjent w aptece to możliwość dosprzedaży
  • Brak wymaganych stanów magazynowych
  • Brak kosztów przystąpienia po stronie apteki

Aplikacja recepta.pl a obawy związane z zakupami online

Pomimo gwałtownego rozwoju technologicznego, wiele osób nadal świadomie unika zakupu produktów przez internet. Według źródeł, wynika to między innymi z potrzeby fizycznego obejrzenia produktu oraz kontaktu ze sprzedawcą, co jest skutkiem przyzwyczajenia do zakupów w sklepach stacjonarnych. Niektórzy obawiają się także, czy płatność online będzie bezpieczna, oraz wysokich kosztów dostawy.
W przypadku aplikacji recepta.pl pacjent nie ponosi żadnych dodatkowych opłat powiązanych z dostawą, płatności dokonuje zaś stacjonarnie przy odbiorze zamówionych produktów. Dodatkowo, odbiór rezerwacji staje się okazją do konsultacji z farmaceutą, podczas której może zapytać o nurtujące go kwestie i uzyskać jakościową poradę farmaceutyczną.

Link znajduje się tutaj.

Udostępnij:

Archiwum numerów

© 2020 recepta.pl | All rights reserved.