CV farmaceuty
Zarządzamy AptekąZarządzanie apteką

Dobre CV farmaceuty. Jak znaleźć pracę i dać się zapamiętać?

Bycie farmaceutą nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Lekarze liczą na to, że dokładnie wykonasz recepty i unikniesz niepożądanych interakcji leków. Pacjenci polegają na Twojej wiedzy, aby lepiej zrozumieć zasady stosowania leków, które mają zapewnić im określony efekt terapeutyczny i w konsekwencji dobry (a przynajmniej lepszy) stan zdrowia. Koledzy natomiast szukają Twojego wsparcia w zapewnieniu płynnego działania firmy.

Z tych powodów Twoja wiedza farmaceutyczna nie jest jedynym czynnikiem, który pracodawcy będą traktować priorytetowo. Przyjrzą się, czy posiadasz te umiejętności, które zagwarantują, że będziesz płynnie i skuteczne wykonywać apteczne obowiązki i zarządzać wieloma zróżnicowanymi zadaniami.

Co możesz zrobić, aby Twoje CV było świetne?

Istnieją trzy główne elementy, które sprawiają, że CV farmaceuty przykuwa uwagę:

  • treść,
  • organizacja,
  • format.

Oczywiście wszystko zależy od ścieżki zawodowej, którą wybierzesz – czy będzie to CV skierowane do małej prywatnej apteki, czy do firmy farmaceutycznej, w której chcesz być odpowiedzialny za badania klinicznie.

Najlepszym sposobem na znalezienie pracy jest polecenie przez inne osoby. W ten sposób można uzyskać rekomendacje. Polecenie Ciebie pracodawcy przez osobę zaufaną znaczy więcej niż Twoje CV. Stanie się ono wtedy formalnością. Jeśli jednak aktualnie nie możesz liczyć na taką rekomendację, napisz dobry życiorys.

Treść

Farmaceuci mają wiele osiągnięć. To, co zazwyczaj widzę w CV, to obowiązki. „Odpowiedzialny za…” jest bardzo pasywnym zwrotem i nie pokazuje tego, co osiągnąłeś, będąc odpowiedzialnym. Na przykład jako kierownik apteki jesteś „odpowiedzialny za” utrzymywanie stanu magazynowego. Założę się, że stale monitorujesz swoje zapasy i starasz się obniżyć koszty. Pisząc „zredukowanie zapasów aptecznych z zapasów na 5 tygodni do zapasów na 2 tygodnie”, pokazujesz znacznie lepiej to, co faktycznie zrobiłeś. Pamiętaj, że chcesz nie tylko zrobić dobre wrażenie po rozmowie z menedżerem ds. rekrutacji, lecz także uświadomić mu, że możesz rozwiązać jego problemy. Pokaż problemy, które rozwiązałeś na swoich wcześniejszych stanowiskach, a uwierzy, że możesz to zrobić dla firmy, która Cię zatrudni w przyszłości. Tworzysz swoją wartość jako pracownika. Mówisz: „Zatrudnij mnie! Mogę zmniejszyć Twoje zapasy i poprawić wyniki finansowe”. Możesz to zrobić dla każdego punktu w swoim CV. Używaj liczb tam, gdzie możesz.

Podejdź do ogłoszenia o pracę od tyłu. Kiedy znajdziesz stanowisko, o które chcesz się ubiegać, przeczytaj uważnie ogłoszenie i opis pracy. Czytaj między wierszami. Co jest ważne dla firmy? Czy możesz się dowiedzieć, jaki jest główny cel stanowiska? Czy twoje CV jest dopasowane do tej pozycji? Często widzę, jak farmaceuci pomijają przyziemne codzienne obowiązki, takie jak wydawanie leków, poradnictwo, współpraca z lekarzami i nadzorowanie techników tylko dlatego, że jest to oczywiste. Nie oznacza to jednak, że powinieneś pominąć to w swoim CV!

Twoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail) powinny znajdować się na górze strony. Upewnij się, że te dane są pierwszą informacją, którą widzi rekruter/menedżer ds. rekrutacji.

Czytelne CV świadczy o Twojej dobrej organizacji!

Twoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail) powinny znajdować się na górze strony. Upewnij się, że te dane są pierwszą informacją, którą widzi rekruter/menedżer ds. rekrutacji. Jako danych kontaktowych w CV należy używać wyłącznie profesjonalnego adresu e-mail. Wielu farmaceutów umieszcza poszczególne sekcje swojego CV w niewłaściwych miejscach w dokumencie. Masz tylko kilka sekund, aby zwrócić czyjąś uwagę, a zatem najważniejsze informacje powinny znajdować się na górze, z przodu i na środku. Kolejne sekcje, w tej kolejności, powinny zawierać: krótkie podsumowanie zawodowe z mocnymi stronami i pasjami, umiejętnościami, miejscami pracy w odwrotnej kolejności chronologicznej, wykształceniem, szkoleniami zawodowymi i licencjami/certyfikatami oraz przynależnością zawodową. Dzięki zastosowaniu takiej kolejności pozwolisz menadżerowi ds. rekrutacji szybko odnaleźć te informacje, które są dla niego najważniejsze. Poza doświadczeniem zawodowym jest to także Twoje życie poza apteką. Warto pokazać, że jesteś zaangażowany w sprawy swojej społeczności.

Formatowanie

CV to dokument, który powinien być możliwie jak najbardziej formalny. Pomiń grafiki i wszelkie ozdobniki. Taka forma jest nieprofesjonalna. Oto kilka sugestii dotyczących formatowania Twojej wizytówki:

  1. Wybierz czcionkę i rozmiar i bądź w tym konsekwentny. Użyj czcionki najbardziej podobnej do Times New Roman.
  2. Wyróżnij nazwę stanowiska, o które się ubiegasz.
  3. Użyj prostej stopki ze swoim imieniem, tytułem i numerem strony.
  4. Umieść podział strony w rozsądnym miejscu. Nie przerywaj w trakcie opisu stanowiska.
  5. Użyj marginesów, aby estetycznie rozmieścić wszystkie dane na stronie.
  6. Zawsze zapisuj swoje CV jako Twoje imię i nazwisko oraz rok (przykład: Tomasz Kowalski 2022) i wysyłaj je pracodawcy jako załącznik w formacie PDF w aplikacji lub w wiadomości e-mail.

Tworzysz swoją wartość jako pracownika. Mówisz: „Zatrudnij mnie! Mogę zmniejszyć Twoje zapasy i poprawić wyniki finansowe”.

Nie znam nikogo, kto lubi pisać CV. Jest to czasochłonne, nie zawsze nam wychodzi tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Kiedy zatem powinieneś zrobić to sam, a kiedy zatrudnić profesjonalistę?
Jeśli informacje, które podałam na temat tworzenia CV, budzą Twoją niechęć, to zdecydowanie powinieneś zatrudnić osobę, która stworzy dokument dla Ciebie. Jeżeli składałeś podania o pracę w wiele miejsc i nie otrzymujesz zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne, to również nadszedł czas, aby poprosić kogoś o pomoc. Jest to niewielka cena, którą trzeba zapłacić, aby znaleźć się na właściwej pozycji.

Aktualizuj

Ostatnia rada, jaką mam, to ciągłe aktualizowanie CV. Poświęć na to czas raz w roku. Nawet jeżeli jesteś zadowolony ze swojej pracy i nie myślisz o zmianie. O wiele łatwiej jest poświęcić 15 minut w roku na dodanie wykonanych dotychczas projektów, promocji, prezentacji i osiągnięć, niż spróbować zapamiętać i odtworzyć informacje sprzed pięciu lat. W ten sposób będziesz przygotowany na skorzystanie z okazji wtedy, gdy się pojawi.

Udostępnij:

Strony: 1 2

Archiwum numerów

© 2020 recepta.pl | All rights reserved.