e-PGF przyspiesza. Nowa spółka Polskiej Grupy Farmaceutycznej
Aptekarze, którzy przystąpili do Programu Partnerskiego e-PGF, zyskają wkrótce dodatkowe korzyści. Polska Grupa Farmaceutyczna powołała nową spółkę dedykowaną rozwojowi tego modelu biznesowego dla aptek. O perspektywach i planach rozmawiamy z Marzeną Siemińską, członkiem zarządu e-PGF Program Partnerski Sp. z o.o.
Redakcja: Apteki w sieciach wirtualnych powiększają swoje udziały w rynku aptecznym. Według najnowszych danych IQVIA do tego typu sieci należy już 23% aptek funkcjonujących w Polsce. Pamiętajmy, że są to de facto podmioty należące do indywidualnych aptekarzy, którzy podejmując decyzję o przystąpieniu do sieci wirtualnych, wzmacniają szanse swoich placówek na konkurencyjnym rynku. Jak na tym tle plasuje się grupa aptek korzystających z Programu Partnerskiego e-PGF?
Marzena Siemińska: Zajmujemy trzecią lokatę w rankingu sieci wirtualnych w Polsce. Aptekarzy, którzy zaufali e-PGF, stale przybywa. Aktualnie do tego modelu współpracy przystąpiło już blisko 850 aptek z całego kraju.
Redakcja: W sierpniu rozpoczyna działalność nowa spółka PGF: e-PGF Program Partnerski Sp. z o.o. Co to oznacza dla aptekarzy, którzy już korzystają z programu bądź zdecydują się wkrótce do niego przystąpić?
MS: Dzięki temu rozwiązaniu powiększą się możliwości pozyskania jeszcze szerszej palety kontraktów zakupowych z producentami farmaceutycznymi. Apteki partnerskie otrzymają dodatkowe i wymierne korzyści biznesowe. Nowa spółka będzie rozwijać dotychczasowe i tworzyć nowe, innowacyjne serwisy dla aptek, wspomagające je w zakresie marketingu aptecznego, zarządzania marżą, personelem aptecznym i innymi aspektami istotnymi dla efektywnego prowadzenia aptek. Zespół pracowników nowej spółki skoncentruje się na wypracowaniu najlepszych narzędzi dla aptek niezależnych.